Vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Evy Bijlefeld - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Evy Bijlefeld - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Evy

10 Juli 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Dit is mijn laatste verslag vanuit Paramaribo want donderdag vertrek ik alweer naar huis.
Afgelopen weken is er niks bijzonders meer gebeurd. Stage ging oké en heb een dagje meegelopen met de kleuters en met groep 3. Dit was erg leuk om te zien. Helaas wordt er ook hier al veel geschreeuwd en is er veel negativiteit. Eergisteren was mijn laatste stage dag in mijn groepje. Ik heb, met hulp van mijn huisgenootjes, de traktaties gemaakt en voor de collega's bakabana's (gebakken bananen). Hebben van onze huisbaas geleerd hoe je dat kan maken, erg leuk en vooral lekker!
De kinderen en collega's vonden het helemaal leuk. Samen hebben we het nog leuk af kunnen sluiten. De kinderen hebben lekker spelletjes gedaan, geknutseld en getekend. Kinderen vonden het super om een keer 2 uurtjes geen les te krijgen. Bij het afscheid werd ik overladen met knuffels en lieve woorden van de kinderen. Ze vroegen ook meteen weer of ik volgend jaar terug kwam.
Het was lastig om weg te gaan omdat ik toch voor deze kinderen wat betekent heb. Ik hoop gewoon dat de juf iets van mij meeneemt in haar eigen lessen, al is het maar soms een complimentje geven.

Ik heb dus nog paar daagjes vakantie voordat ik naar huis ga. Morgen heb ik nog mijn eindgesprek via Skype om (hopelijk) mijn minor goed te kunnen afsluiten. Voor de rest is het vooral nog genieten van dit land en nog wat dingetjes doen wat ik nog graag wil.
Het voelt heel erg dubbel om weer terug naar Nederland te gaan. Aan de ene kant mis ik het wel en ben ik heel blij om iedereen weer terug te zien. Maar het lijkt mij ook heel raar. Ik heb toch bijna 3 maanden in een heel andere cultuur geleefd en het is ook lastig dit achter te laten. Het lekker veel uit eten gaan, het heerlijke weer, de vriendelijke mensen en vooral de leuke mensen in mijn huis.
Het was een tijd om niet meer te vergeten met veel leuke maar ook veel minder leuke dingen. Maar daardoor ben ik ook tegen bepaalde dingen anders aan gaan kijken. Ik weet nu wat ik écht belangrijk vind als juf en dat wij in Nederland toch ontzettend dankbaar moeten zijn hoe ons onderwijs is.

Lieve allemaal bedankt voor de berichtjes en het meeleven de afgelopen tijd, het heeft mij echt goed gedaan.
Tot heel snel en ik zal de zon voor jullie meenemen!
Veel liefs.

  • 10 Juli 2016 - 23:30

    Inge Feleus:

    Hoi Evy,
    Wat zullen de kinderen jouw complimenten, je beloningsbloem en je glimlach missen, zeker weten!
    Tuurlijk ga jij ook het studentenhuis en t luieren in de hangmat missen :) Koop maar een mooi exemplaar voor thuis om het relaxte gevoel vast te houden.
    Geniet nog van je laatste dagen daar, maak je laatste mooie foto's en alvast een goede terugreis.
    Ik ben echt blij als je er weer bent en ik weer live met je kan kletsen.
    Denk alvast maar aan je lekkere bed thuis, al je spulletjes en de warme douche die op je wachten.

    Ik heb nu al zin in je bakabana's !
    kus mam

  • 11 Juli 2016 - 13:04

    Tanta Bianca:

    Hey Evy,

    Wat een tijd heb jij gehad zeg.Veel meegemaakt en geleerd en ook genoten.Geniet van je dagen enne die zon kunnen we hier wel gebruiken hoor.De regen hoeven we niet,die hebben we zelf haha ;-)
    Alvast een goede terugreis en stop al die complimenten maar in je bagage.

    groetjes x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Paramaribo

-

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2016

Vakantie!

22 Juni 2016

Nog maar 3 weken

09 Juni 2016

Een dubbel gevoel

26 Mei 2016

Het Surinaamse leven

15 Mei 2016

Eerste week stage
Evy

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 8352

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 18 September 2017

Azië

25 April 2016 - 14 Juli 2016

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: