Laos & Vietnam - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Evy Bijlefeld - WaarBenJij.nu Laos & Vietnam - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Evy Bijlefeld - WaarBenJij.nu

Laos & Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Evy

17 Augustus 2017 | Vietnam, Hội An

Daar ben ik weer! Op dit moment zit ik al in het midden Vietnam, maar ik zal eerst even vertellen waar ik de afgelopen 2 weken ben geweest.
Mijn vorige reisverslag was vanuit het geweldige Luang Prabang, vanuit daar ben ik met een bus naar het plaatsje Vang Vieng gereden. Dit plaatsje is erg bekend bij de backpackers door het tuben. Hierbij ga je met een band dobberen over een rivier en word je binnengehaald met een touw om drankspelletjes te spelen bij de barretjes. Het tuben is jarenlang gesloten geweest, omdat er veel toeristen hierbij om het leven kwamen. Door al dat drank en daarna de rivier weer op... gelukkig is het nu weer open en mogen er maar maximaal 2 barretjes langs de kant open zijn. Het was hartstikke leuk en met veel andere backpackers gepraat en gedronken. Voor de rest viel dit stadje mij een beetje tegen en was er niet heel veel meer te doen. Ik ben hier dus ook weer vrij snel weggegaan en al een busticket naar Vietnam geboekt. In Laos waren niet echt meer heel veel leuke stadjes, alleen helemaal in het zuiden maar dan zou heel mijn route anders moeten.

Ik ben dus met een bus, die 24 uur zou duren, richting Hanoi gereden. Helaas was dit de grootste fout die ik had gemaakt. De reis heeft er totaal 34 uur over gedaan en er was niks leuks aan.. soms uren moeten wachten zonder reden, visum was niet goed, nergens wat te eten kunnen halen. Maar...
ik was in Hanoi en daar ging het om!
Hanoi is de hoofdstad van Vietnam en het is er ontzettend druk, overal toeterende scooters en auto's. Ik heb in de avond een street food tour gedaan, dit was erg leuk! We beginnen met zwarte kip (zie foto's) die best oke smaakt wanneer je gewoon je ogen sluit. Voor de rest op leuke local plekken gekomen waar je normaal niet komt en bomvol weer terug naar mijn hostel. Ook nog in Hanoi een gevangenismuseum bezocht wat erg interessant was. Voor de rest vond ik Hanoi niet veel aan. Te druk en er waren, in vergelijking met Bangkok, niet veel gezellig terrasjes en restaurantjes.

Dus al snel een tour geboekt naar het bekende Halong Bay. Hier 2 dagen en een nacht doorgebracht op een luxe boot terwijl je uitzicht hebt over de geweldige uitstekende rotsen in het water. Echt prachtig! Lekker gezwommen, met de kajak wel 15 apen van 2 meter afstand ontdekt, goed gegeten en vooral heel gezellig met de anderen.

Weer terug naar Hanoi en vanuit Hanoi weer de volgende tour, Sapa. Sapa is een klein dorpje wat midden in de natuur ligt. Ik ben hier zonder plan naar toe gegaan en heb in de ochtend bij 1 van de lokale vrouwen iets geboekt. Ik heb een nacht bij haar gezin, midden in al het groens, thuis geslapen en geleefd. Samen met haar en nog paar anderen backpackers 2x een trekking gedaan door de natuur. Wauw, dit was zo mooi allemaal. Alles is daar zo ontzettend groen en er hangt zo'n rust. Het was mooi om te zien hoe de locale bevolking daar echt leeft en heb een super tijd gehad met haar 3 kleine kinderen, waar ik zelfs een middagje op heb gepast.

Kunnen jullie nog??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Azië

.

Recente Reisverslagen:

03 September 2017

Vietnam & Cambodja

29 Augustus 2017

Link foto's reisverslag 2

17 Augustus 2017

Laos & Vietnam 2.0

17 Augustus 2017

Laos & Vietnam

01 Augustus 2017

Link foto's
Evy

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8337

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 18 September 2017

Azië

25 April 2016 - 14 Juli 2016

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: