Thailand en laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Evy Bijlefeld - WaarBenJij.nu Thailand en laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Evy Bijlefeld - WaarBenJij.nu

Thailand en laos

Blijf op de hoogte en volg Evy

01 Augustus 2017 | Laos, Luang Prabang

Lieve allemaal,
Ik ben nu 2 weken onderweg en heb al zoveel gezien en gedaan, dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen...

Vanaf Schiphol vloog ik via München en Muscat naar Bangkok, de reis is prima gegaan maar ik was kapot na 24 uur bezig te zijn geweest. Ik had van tevoren al een hotel (met zwembad) voor 2 nachten geboekt in het centrum van Bangkok. Ik ben maar 2 dagen in Bangkok geweest en dat vond ik ook genoeg. Met een tuktuk de hoogtepunten van de stad gezien en een gezellige avond gehad met andere backpackers. Vervolgens met de nachttrein, waar ik geen oog dicht heb gedaan door de hobbels en het geluid, van Bangkok richting het noorden naar Chiang Mai. Jur en zijn vrienden waren ook toevallig deze dagen in dit gebied. Dus we hebben paar dagen samen gereisd.
We zijn met z'n 5e naar het dorpje Pai gegaan, wat erg bekend is onder de backpackers. We hebben hier 4 scooters gehuurd, ik lekker achterop bij jur, en hebben hier 3 dagen Pai mee rondgereden. Zo'n prachtige omgeving en heerlijk om dan vrij te zijn met je scooter en overal heen te rijden, het was echt super!
Het dorpje Pai is klein maar ik vond het heel veel leuker dan die grote steden, ook hier had je buiten overal kraampjes waar je van alles kan eten en drinken. Aan van de middag komen overal alle kraampjes te staan en wordt het nog gezelliger.

Na paar nachten in Pai hebben we weer paar uur in het busje gezeten terug naar Chiang Mai, hier de laatste avond afgesloten met de jongens die de volgende dag weer naar het zuiden vlogen. Ik zag er tegenop om weer alleen verder te reizen, de dagen waren zo vertrouwd en gezellig. Maar hier heb ik mij weer overheen gezet en meteen een kookworkshop gevolgd in Chiang Mai. Het was zo ontzettend leuk om uren bezig te zijn met allemaal Thaise gerechten en het daarna natuurlijk opeten... heerlijk. Heb een receptenboekje meegekregen, dus kan alles voor jullie maken thuis :). In Chiang mai heb ik nog wat rond gelopen, heel veel tempels bezocht en gezellig met andere backpackers gekletst.

Zaterdag ben ik begonnen aan mijn reis richting Laos. Met een groepje zijn we richting Chiang Khong gereden, wat bij de grens ligt en hier geslapen. De volgende ochtend begon de reis met de slow boat. De slow boat brengt je ik 2 dagen, met een overnachting er tussen, vanaf de grens richting een stad in Laos. De naam zegt het niet voor niks, het duurde 2 dagen.. maar dit was super! Je vaarde over de mekong en je had continue prachtig uitzicht en een lekker windje. Op de boot zaten 120 mensen, waarvan ook heel veel backpackers. Hier heb ik nog uren kaartspelletjes mee gespeeld. Gisteren aangekomen in Laos en een hostel geboekt met 4 ontzettende leuke Engelse meiden. En meteen de night market van Luang Prabang bezocht.
Ik ben nu al verliefd op Laos en vind het zoveel leuker dan Thailand. De natuur is prachtig en het is minder groot dus ook veel meer relax. Buiten staan overal kraampjes met spullen en lekker eten en verse fruitsappen, heerlijk.

Vandaag ben ik naar de watervallen gegaan, 30 km verderop. Wauw... dit is het mooiste wat ik ooit heb gezien! Ik kon niet stoppen met zeggen hoe prachtig het allemaal wel niet was. Het water was zo mooi blauw en hoe meer je omhoog liep hoe gaver het allemaal werd. Ik ga proberen wat foto's toe te voegen aan dit mijn blog, zodat jullie ook kunnen meegenieten en een beetje jaloers worden...

Morgen blijf ik nog een dag in Luang Prabang en ben dan van plan richting het stadje Vang Vieng te reizen.

Jullie horen het al, ik heb het hartstikke naar mijn zin en elk plekje waar ik kom wordt alleen maar mooier en mooier. Je ontmoet ontzettend veel mensen, maar soms vind ik het ook heerlijk even alleen op pad te gaan.

Doei lieve allemaal, ik ga weer verder genieten!
Liefs uit Laos

  • 01 Augustus 2017 - 12:18

    Lauwie-x-pauwie:

    Klinkt super schat! Ik word er inderdaad heel jaloers van... geniet er nog van in Luang Prabang en heel veel succes met je reis naar Vang Vieng! We gaan snel Skypen :):) love xxxx

  • 01 Augustus 2017 - 20:59

    Karin:

    Evy,wij gaan vast ook een keer naar Laos.het zal veel authentieker zijn dan Vietnam.calculeer dat echt in.heerlijk om zo vrij als een vogeltje te zijn en aan niemand verantwoording hoeven af te leggen.lekker doen wat je wil.fijn dat je met volle teugen kan genieten.
    Gr van je vadertje en van mij,kus karin



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Azië

.

Recente Reisverslagen:

03 September 2017

Vietnam & Cambodja

29 Augustus 2017

Link foto's reisverslag 2

17 Augustus 2017

Laos & Vietnam 2.0

17 Augustus 2017

Laos & Vietnam

01 Augustus 2017

Link foto's
Evy

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8325

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 18 September 2017

Azië

25 April 2016 - 14 Juli 2016

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: